Back to Africa… - Reisverslag uit Khajuraho, India van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Back to Africa… - Reisverslag uit Khajuraho, India van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Back to Africa…

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

21 Januari 2012 | India, Khajuraho

Ben je in India en dan doet zich plotseling een mogelijkheid voor om even virtueel terug te keren naar het geliefde Afrika….. een aanbod voor een safari in een Indiaas natuurreservaat!.
Het Panna Nationale Park ligt op 30km van Khajuraho waar we de Kama Sutra tempels hebben bekeken. Er te komen was een avontuur omdat we verplicht waren om in een open jeep naar (en van) het park te rijden (zou v.w overheidseisen die dag zijn ingegaan!!?). Een bijzondere ervaring om (deels) met 10km/uur door zúlke gaten in de weg te rijden dat je ieder bot in je lichaam voelt. Aangekomen bij het park moesten we 5 minuten wachten omdat kaartjes nog geregeld moesten worden… dit werden er 20 en toen bleek dat de jeep het park niet binnen mocht (geen registratie), nog even wachten dus. Na 40 minuten was ik het zat en besloot om binnen met een hoop geschreeuw de boel maar eens in beweging te zetten. Daar aangekomen was men al tegen elkaar aan het schreeuwen en toen ik erbovenuit schreeuwde of ze nu helemaal gek waren geworden zaten we binnen 1 minuut in een rijdende auto. Wat een volk!
Het park is zo’n 500km2 en telt olifanten (10), beren, tijgers (11), luipaarden (30) en nog meer. Een fantastisch mooi gezicht op de rivier met een ondergaande zon en in de verte op een berghelling het maharadja paleis, in één woord prachtig. Veel moonherten en spotted deer gezien, ook nog apen. Op een rotsblok lagen twee krokodillen te zonnebaden. Wegrijdende van deze plaats kwam er een schoolbus met gillende tienermeisjes aan die ons allemaal een hand wilden geven en met ons op de foto wilden, alsof we van een andere planeet kwamen! Hartstikke leuk.
We hebben geen tijgers gezien, wel opvallend is dat de rangers niet gewapend waren en dat veldwerkers (M/V) te voet door het park gingen.

Hallo neefje Wieland, als ik je vraag zo lees dan lijkt mij de Kama Sutra echt iets voor jou!. Als je niet weet wat het is dan moet je Richard maar even vragen! Groetjes, ome Jan

• 21 Januari 2012 - 20:36

Rita Vingerling:

Dag Yvonne en Jan,

Prachtig, jullie reisverslagen. Ik lees en voel het indrukwekkende Afrika en het volle, drukke en af en toe mooie India. Alhoewel...al wat meer kleurigheid gezien Yvonne?
    Ik heb jullie niet eens meer een goed nieuwjaar gewenst door alle familiale hectiek. Dus alsnog bij deze. Wel wat laat, maar niet minder gemeend.
    Ik blijf jullie volgen en geniet van jullie verslagen met al die persoonlijke tintjes.
    Veel groeten uit een koud en winderig Borne, ook van Ronald.
    Rita

• 22 Januari 2012 - 00:42

Richard:

Jan, je hebt Wielands boodschap toch echt verkeerd gelezen. Een minder vrolijke safari-mededeling: volgens een krantenbericht (NRC) werden in de maand december in het Krugerpark ruim 20 neushoorns door stropers gedood. De politie sluit twee Nederlandse toeristen uit Borne echter uit van elke verdenking.

• 24 Januari 2012 - 15:00

Frances:

Goh Jan, wat ben jij toch een bofkont!
    We hbben net een boek gekregen van de SNS met daarin de mooiste plekken op aarde. Daar wordt ik helemaal blij van. Wat zijn er veel mooie dingen te zien en de doen. Ben nu aan het nadenken over de mogelijkheden om dat met mijn bedrijf te combineren. Als je nog suggesties hebt, dan horen we het graag. Groetjes,

Frances