Op naar de Okavango delta. - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Op naar de Okavango delta. - Reisverslag uit Bagani, Namibië van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Op naar de Okavango delta.

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 November 2014 | Namibië, Bagani

Op weg naar Roy’s camp eerst ’s werelds grootste meteoriet bekeken, een stuk ijzer met kobalt en nog iets meer. Het is ongeveer 4 bij 4 meter en je kunt erop zitten. Een vreemd gevoel dat dit stuk metaal eens door het heelal heeft gevlogen.
Roy’s camp was eenvoudig te vinden, de Lonely Planet had het helemaal bij het goede eind. Campingplekken waren beschikbaar maar voor iets meer kon je in een chalet overnachten, voor N$95 (ongeveer €7,30) een braaipakket van zo’n 6-7 ons aangeschaft en met een fles pinotage werd het nog een ‘heel gezellige avond’.
Je maakt zoveel mee dat je ook wel eens iets vergeet op te schrijven dat toch wel bijzonder was, ik denk hierbij terug aan de mannetjes leeuwen in Okaukeujo. De twee leeuwen kwamen naar de drinkplaats en hadden hun buikjes blijkbaar al vol want ze waren niet geïnteresseerd in wat er verder rondliep. Een jakhals vond dit prima en dacht dicht achter de leeuwen langs te kunnen lopen. Leo was hier echter niet van gediend en gaf de jakhals een dusdanige optater dat deze voor de vlakte ging. Slechts enkele seconden voor pampus en toen werd hij weer wakker en probeerde Leo naar de keel te vliegen. Deze werd echter zo kwaad dat de jakhals er maar snel vandoor ging, een les wijzer!.
Nu zitten we (dinsdagmiddag 11 november) in een tentchalet (Nunda safari camp) aan de oever van de Okavango rivier, een paradijs!. We kijken uit over de 200 meter brede rivier met krokodillen en nijlpaarden. Desondanks gaan de lokalen gewoon het water in om vis te vangen, je moet maar lef hebben!

• 27 November 2014 - 14:07

Richard:

Kijkt me een heel aparte ervaring om eens een meteoriet waar te nemen die niet achter een onbreekbaar glazen ruit met een kunststoffen bordje erbij zit.