Wonderschoon Chili - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Wonderschoon Chili - Reisverslag uit Puerto Varas, Chili van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Wonderschoon Chili

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

11 Januari 2015 | Chili, Puerto Varas

We zijn ondertussen al weer enige tijd in Chili en blijven ons verbazen over de schoonheid van dit land. We zitten nu in Ensenada bij het lago Llanquihue. Dit is zo’n 1400 KM zuidelijk van Santiago en het klimaat is dan ook duidelijk veranderd. Overdag nog steeds rond de 25-28 graden maar ’s nachts is het niet meer dan een graad of zeven. Het ‘huisje’ waar we nu zitten was moeilijk te vinden. Eerst drie keer aan de afslag voorbij gereden voordat we een klein bordje met ‘domos’ zagen. De weg ingereden en na een kilometertje dicht oerwoud en enig gekreun dat de auto het maar zou volhouden over het slechte bospadachtige weggetje kwamen we bij de ‘Domos Biosfera Volcánica. Hier staan drie iglo’tjes in een parkje met uitzicht op een drietal met sneeuw bedekte vulkanen. Volgens de eigenaar was de laatste uitbarstin in 1961 en hoeven we ons nergens zorgen over te maken. De iglo’tjes zijn erg lux uitgevoerd met beelden en zelfs een massagedouche met 8 waterstralen. De eigenaar brengt ’s morgens het ontbijt. Weer zo’n prachtige plek die door mijn liefhebbende eega is uitgezocht!. Aan de iglo (op palen) zit via een loopbruggetje een privé ‘tub’. Dit is een (soort) doormidden gezaagd wijnvat van 1,5 meter diep en 3 meter doorsnede dat via een (in het vat geplaatste) houtkachel in 4 uur het water (geen wijn!) opwarmt. Althans…dat gaan we vanavond ontdekken! Gisteravond zagen we al twee rokende schoorstenen en enkele boven de iglo’s rondvliegende condors. Dat laatste zal we toeval zijn? Ik hoop niet dat het water zo warm is dat de roofvogels een gepocheerd hapje hebben. To be continued (hopelijk).
Het is goed afgelopen…..het water was rond de 40 graden en het was donker geworden. Heerlijk om dan zalig niets doende de sterren te tellen.
Maar aan alles komt een einde en we hebben afscheid genomen van onze gastheer, we zullen zijn perfecte gastheerschap en het uitzicht gaan missen.

• 12 Januari 2015 - 11:46

Richard:

Klinkt als een stukje paradijs op aarde (zonder bounty).

• 13 Januari 2015 - 15:05

Kim Engbers:

hallo reizigers,

net even een inhaalslag gemaakt met het lezen van jullie verslagen. het is niet te geloven, weer net zulke mooie verhalen als de vorige keer. ik moest wel even slikken bij het 'waar is mama' verhaal. arm kereltje! ik wens jullie nog een mooie reistijd toe, tot over een tijdje.

groetjes,
    kim