Een avondje theater.... - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Een avondje theater.... - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Een avondje theater....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

05 November 2011 | Peru, Arequipa

Je moet alles een keer uitproberen was het idee toen we gisteren tijdens een wandelingetje door Arequipa bij een theater kaartjes te koop zagen voor een concert van Savia Andina een Boliviaanse wereldberoemde folkloristische muziekgroep (zeg niet dat je er nog nooit van gehoord hebt!).
Voor 50 sol p.p. (+/- 13 Euro) waren we in een klap super VIP en mochten we vooraan zitten.
Een concert om nooit te vergeten, een paar dingen gaan in Peru toch anders dan bij de (klassieke) concerten die wij thuis gewend zijn. Om te beginnen begon het een half uur te laat en na boegeroep en gefluit van het publiek werden verwoede pogingen gedaan om het doek op te halen. Dit ging niet bepaald in een keer en veroorzaakte de eerste lachbui bij ons. Op tijd binnenkomen? Dat geldt toch zeker alleen voor anderen! Tot een uur na aanvang kwamen mensen nog gewoon binnen en zochten hun plaatsje op. Thuis eten? Waarom? als het ook in het theater kan! Zo ongeveer iedereen kwam binnen voorzien van zakken chips en popcorn en flesjes cola.
In Araquipa kan het ’s avonds behoorlijk afkoelen en is het nodig om een jas te dragen, een garderobe heeft men niet dus zit iedereen met z’n jas aan in de zeer lage stoeltjes.
Toen het eenmaal begonnen was ontdekten de technici (!) dat er een kabel niet aangesloten was en er rende iemand het podium op om dit aan te sluiten, trouwens de hele voorstelling door gingen mensen het podium op en af om te fotograferen en Joost mag weten wat te doen.
Tijdens de voorstellingen liep men rond om CD’s te verkopen en ach…als er dan toch al zoveel lawaai is dacht mijn buurvrouw dan kan ik ook nog wel effe iemand met m’n mobieltje bellen. Dat was ongeveer het moment dat ik dacht ‘nu haalt het mij ook allemaal niets meer uit’ en heb ik haar op de video gezet! Werd ze totaal niet anders van!! Is dit nu een cultuurclash?
Voor de liefhebbers heb ik een deel op YouTube gezet, kijk op :

Heb op internet hun discografie opgezocht en ben hun 15CD’s aan het downloaden (voor later in de auto)

• 07 November 2011 - 20:46

Jolanda:

lachen!!!
    lijkt me een heeel bijzondere ervaring. En nog een aparte ervaring die er aan zit te komen: verjaardag vieren in de warmte: proficiat Jan en een hele gezellige dag gewenst!
    Het skypen gaat de volgende keer zeker lukken. Misschien op 8 november 's avonds wel...
    Wij zijn dit weekend in Berg en Dal geweest: iets minder warm dan in Peru, maar toch....14 graden! Heerlijk zonnig, prachtige wandeling gemaakt over het streekpad Nijmegen, door de Ooijpolder en de heuvels richting Groesbeek. Op zaterdag eerst fikse wandeltocht, daarna zwemmen en tot slot rond acht uur 's avonds dineren. De volgende ochtend weer het zwembad van hotel Erica -jullie wel bekend- in en daarna een tippel richting het Bevrijdingsmuseum in Groesbeek, wederom goed voor 20 km. Het was druk in het bos met hardlopers die trainden voor de 7-heuvelenloop van volgend weekend.
    Vanmiddag zijn we bij ma langsgeweest: was gezellig, zag er goed uit.
    liefs, ook namens Antoon, en nogmaals: geniet van een superverjaardag!!!! We drinken er een op je/jullie.
    Jolanda

• 03 April 2012 - 15:27

Richard:

Muziekwaardering kun je inderdaad op verschillende manieren uitdrukken, zo blijkt. Een bijzonder fraai bordkartonnen semi-klassiek decor trouwens.. :-)