Stoned de berg op.... - Reisverslag uit Lima, Peru van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Stoned de berg op.... - Reisverslag uit Lima, Peru van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Stoned de berg op....

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

08 November 2011 | Peru, Lima

Zondag zijn we 's morgens om 8 uur vertrokken naar Civay, een busrit van 4 uur. We zouden via een pas gaan met als hoogste punt 4910 meter. Het dorpje zelf ligt op ongeveer 3500 meter.
Van alle kanten waren we al gewaarschuwd voor de hoogteziekte. De manier waarop de Peruanen hier mee omgaan is simpel...je neemt gewoon wat coca. Dit is in alle soorten volkomen legaal te krijgen, wij hadden blaadjes, snoepjes en toffees. Het idee dat ik wel eens volkomen stoned aan zou komen is niet bewaarheid! Blijkbaar moet je toch andere delen van de plant gebruiken om in hogere sferen te komen.
Onderweg veel dieren gezien, lama’s e.d. , mooie wollige knuffeldieren.
Het gaat niet zozeer om bergen hier als wel om een hoog plateau, veel hebben we ook niet van het stijgen gemerkt. Het dorpje zelf is niet zo groot en is de toegang tot de Colca canyon, deze moet groter dan de Grand Canyon zijn. Morgen gaan we daar condors bekijken en een wandeling maken als…..Yvon niet meer ziek is! Ze heeft hoofdpijn en is misselijk, hopelijk geen hoogteziekte. Gelukkig hebben we wel tabletjes hiertegen bij ons.
We waren tegen half twee in ons (simpele) hotelletje, hebben even gerust en zijn toen naar de warmwaterbronnen gegaan.
De hoofdpijn is erger geworden en evenals de misselijkheid, kortom hoogteziekte. Een tabletje heeft niet geholpen, ’s nachts ook slecht geslapen. Ziet er niet goed uit.
Ondertussen zijn we ongeveer 24 uur verder en lijkt het redelijk af te lopen. Vandaag niets gedaan behalve een rondje om het hotelletje in de namiddag.

• 08 November 2011 - 14:26

Kim Engbers:

hallo,
    hier een berichtje uit het (inmiddels) frisse nederland. we (lucille en ondergetekende) hebben net jullie reisverslag opgezocht. leuk hoor, dat we met jullie mee mogen reizen. we hopen dat yvonne snel weer beter is, zodat jullie je reis gezond kunnen vervolgen,
    groetjes,
    lucille en kim

• 09 November 2011 - 09:51

Beterschap !:

Hoi Yvonne en Jan,

Beterschap Yvon! Misschien helpt 7 x rond het hotel? Daar zijn vroeger wonderen mee verricht :-)

Veel plezier en groeten,

Ab en Dorothé

• 03 April 2012 - 15:30

Richard:

Wie hoog vliegt, kan helaas ook nogal eens laag vallen. Kunnen jullie trouwens een mop voorstellen over die tandarts en die lama-met-overvloedige-speekselproduktie? ;-)