Out of Africa - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu Out of Africa - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Yvonne Jan - WaarBenJij.nu

Out of Africa

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

16 Januari 2012 | Namibië, Waterberg

Out of Africa (zondag 15 januari 2012)

Geschreven in het vliegtuig naar India.

Gisteren afscheid genomen van Namibië. De laatste twee nachten hebben we in Waterberg NP doorgebracht. Dus één hele dag kunnen besteden aan het beklimmen van de rotswand. Lekker inspannen wetende dat we in India waarschijnlijk minder beweging zullen krijgen. Terugkomende bij ons hutje werd de weg geblokkeerd door een groepje bavianen met jongen. We wilden hun wegjagen maar dat is ons slecht bekomen. Twee moeders lieten hun kleintjes achter en kwamen met gegrom en ontblote tanden (en die zijn zéér indrukwekkend!) op ons af, moederinstinct zullen we maar zeggen. Onze reflex was achterwaarts teruglopen en daarmee was het voor de apen weer veilig en lieten ze ons met rust. Onze harten konden weer normaal kloppen!.
Ook hier hadden we B&B en voor het ontbijt moest je naast je chaletnummer ook je volledige antecedenten én volgende bestemming opgeven. Als informatiebeveiliger had ik het hier moeilijk mee, dus vroeg ik waarom ik dat in moest vullen.. ‘omdat het op het formulier staat’ was het antwoord…dát hadden ze niet moeten zeggen en na een aantal vragen ‘waarom?’ had ik het bedienend personeel boven op de kast en werd de wederhelft boos; bij het tweede ontbijt mocht de wederhelft dus de formulieren invullen!!
We hebben ook van de laatste gelegenheid gebruik gemaakt om voor ons eigen eten te zorgen, lekker barbecueën en een glaasje wijn erbij. We vonden het vreemd dat de afval in niet afgesloten tonnen buiten gedumpt moest worden. Het resultaat zagen we dan ook de volgende dag toen de bavianen, op zoek naar eten, alles omgegooid hadden. De schoonmaakploeg merkte op dat dit normaal was! Dus…. de vraag waarom afvalemmers niet van een deksel (á la Kruger) waren voorzien zal wel nooit worden beantwoord.
Doorgereden naar Windhoek (300km) en de auto ingeleverd. Onderweg werden we bij de grotere (!) plaatsen een aantal keren gestopt bij een politiepost die soms vroeg naar een rijbewijs maar verder ook niets deed. De zin ontging ons, zal wel iets met een gevoel van (schijn-) veiligheid te maken hebben?
Met Air Namibia (dit keer ging alles goed hoor!) doorgevlogen naar Johannesburg. Taxi genomen naar ons B&B in Kempton Park waar we tegen 20.00 uur voor een donkere, dichte deur aankwamen!. Al snel kwamen er van een paar kanten zwarte mensen aanlopen gevolgd door een politiebusje! Er werd gebeld en we kregen te horen dat we opgehaald en ergens anders heen gebracht zouden worden (!!!???). Even later kwam er inderdaad een busje die ons naar een alternatief onderkomen bracht. Het bleek dat het originele B&B ermee gestopt was, onze Booking.com reservering was kort voor de sluiting gemaakt. Nog wel enige discussie over de betaling gehad maar met het argument dat ze dat maar met het originele adres moesten regelen konden we vertrekken..
Einde Afrika!! Jammer….maar…… op naar het exotische India.

• 17 Januari 2012 - 08:48

Richard:

Roadblocks/politieposten in Nigeria houden je aan omdat ze graag (discreet) iets toegestopt willen krijgen, en dat zal in Namibië ook wel niet anders zijn. Twee Indiase waarschuwingen aan Yvonne: 1] ik heb vernomen dat óók daar dames verf op hun gezicht smeren (waar niet eigenlijk?). 2] En hoedt je voor mannen die op klaaglijke toon fluitspelen zittend voor een mandje op straat..